OFERTA PRODUSE

Psihologia Copilului Si Adolescentului - Robert G. Lee, Neil Harris, editura Gestalt Books



Producator: Gestalt Books

Sectiune: Carti

Categorie: Stiinte Umaniste

Subcategorie: Psihologie, psihanaliza, logica

Cod produs: 61652

Id oferta: -

Disponibilitate: Indisponibil

Timp de livrare: Indisponibil

Acest produs este momentan indisponibil sau nu face parte din oferta Esteto.

Descrierea produsului:

Psihologia Copilului Si Adolescentului - Robert G. Lee, Neil Harris, editura Gestalt Books: „Cum devenim ceea ce suntem?” Aceasta carte pune la un loc practica si teoria contemporana - sustinute de cercetare - din domeniile evolutiei si dezvoltarii, al neurostiintelor si studiilor de psihologia copilului - toate sustinute de studii de caz amanuntite si elegante. Pentru un practician serios cartea ofera o baza pentru o intelegere mai detailata a teorAm impartit capitolele in trei sectiuni – Teorie, Suport, si Aplicatii.

Anumite capitole ar fi putut fi incluse in mai multe dintre aceste sectiuni. in prima parte, Teorie, am inclus trei capitole ce se axeaza, in primul rand, pe interconexiunea dintre relatie-relationare si marimea, dezvoltarea si capacitatea creierului.

Cea de-a doua parte, Suport, cuprinde patru capitole ce prezinta, in diferite moduri, importanta conexiunii relationale in interiorul campului mai larg.

Sectiunea Aplicatii este alcatuita din sase capitole. Aceste capitole prezinta abordarile relationale Gestalt in lucrul cu copiii, adolescentii si familiile lor in diferite contexte.

Vom deschide sectiunea despre Teorie din Capitolul 1 asa cum a inceput conferinta, prin abordarea de catre Gordon Wheeler a subiectului structurii noastre relationale din perspectiva povestii pe care ne-o spunem noua insine in legatura cu inceputurile speciei noastre.

Intr-un capitol intitulat „Cine suntem noi? Noi si Povestile Noastre: Naratiune, Evolutie si Dezvoltare" Wheeler demonteaza vechile mituri legate de faptul ca dezvoltarea pana la mari dimensiuni a creierului uman se datoreaza nevoii noastre de a deveni vanatori sau razboinici, sustinand in schimb faptul ca aceasta dezvoltare a avut loc datorita nevoii noastre, cu rol de supravietuire, de a cuprinde complexitatea procesului de relationare.

In Capitolul 2 „Rusine si Apartenenta in Copilarie: Interactiunea dintre Relationare si Dezvoltarea Neurobiologica in primii ani de viata" Robert Lee, cel de-al doilea invitat din cadrul conferintei, continua explorarea legaturii dintre dezvoltarea cerebrala si relatie, intr-un limbaj non-tehnic, el prezinta un rezumat al cercetarilor din domeniul neurobiologiei prin care s-au identificat bazele rusinii si ale apartenentei in primii doi ani de viata.

In cadrul procesului, el prezinta abordarea Gestalt privitoare la ceea ce stiinta si cercetarea denumesc „procese conduse relational", clarificand intr-o masura mai mare doua evenimente relationale importante in cadrul dezvoltarii timpurii si, ulterior, caile relationale implicate in vindecare in cadrul terapiei.

Lectura Capitolului 3 ,Atasament si Mindfulness: Cai ale Dezvoltarii Cerebrale" de Dan Siegel, este o experienta incantatoare, in aceasta versiune editata a prezentarii sale din cadrul conferintei, remarcam amploarea si consistenta experientei sale pe masura ce ne prezinta doua cai relationale implicate in dezvoltarea cerebrala - atasamentul si atentia.

Capitolul 4 deschide sectiunea despre Suport. intr-un capitol intitulat „Ceva este in aer: Elemente ce Sustin Contactul in intalnirea cu Tinerii ce au Istorii Timpurii de Trauma si Pierdere"

Neil Harris se concentreaza asupra importantei sprijinului oferit de mediu, literalmente de la pamant in sus. El ne impartaseste in moduri vii felul in care, in lucrul cu tinerii cu probleme, aspecte precum neincrederea, suspiciunea sau potentialele rupturi din cadrul campului pot fi calmate si evitate prin intermediul acordarii cu ceea ce altminteri ar fi considerate probleme de fond din cadrul campului, aspecte ce variaza de la atentia acordata structurarii mediului inconjurator pana la sprijinul acordat de terapeuti si alte persoane semnificative.

Capitolul 5 „Fetita Tigroaica: O poveste despre sprijin devotat, coordonat si acordat pe mai multe niveluri", exemplifica o subtilitate a unui vechi proverb.

Anna-Maria Noren ne impartaseste evaluarea emotionanta a modului in care a fost nevoie de participarea intregii comunitati a unui sat devotat si bine oranduit din Suedia rurala, pentru a creste un copil aflat la varsta gradinitei si pe familia acestuia.

In cadrul procesului, suntem privilegiati sa fim nu doar martorii intelepciunii Norenei si ai meticulozitatii sale in stabilirea unui camp „indeajuns de bun" pentru acest copil si pentru familia sa, ci, de asemenea, ai incredibilei armonizari a Norenei cu vocile fragile si slab conturate din cadrul campului.

Bronagh Starrs introduce o alta dimensiune in discutia asupra suportului. In Capitolul 6 „Adolescentul baiat: Rusine, Sprijin si Psihoterapia Eficienta a Dezvoltarii" ea impartaseste modul in care utilizarea resurselor de suport din propriul ei trup a ajutat-o sa se acordeze cu nevoile parintilor unui adolescent, in cadrul procesului de restabilire a legaturii parentale extrem de importante pentru acest tanar. Ea descrie apoi modul in care aceste surse de suport, pe mai multe niveluri, au permis o calatoria descoperirii si vindecarii tanarului sau client.

in cele din urma, in sectiunea despre Suport, Mark McConville aduce la lumina o cale obisnuita prin care suportul parental poate merge, neintentionat si in necunostinta de cauza, intr-o directie gresita.

Capitolul 7 „Modurile relationale si campul in dezvoltare al contactului parinte-copil. O contributie la teoria Gestalt a dezvoltarii" exemplifica un principiu de dezvoltare la evolutia caruia McConville si-a adus contributia, principiu potrivit caruia o dezvoltare a copilului nu este posibila fara o dezvoltare a campului.

Sectiunea despre Aplicatii incepe cu Capitolul 8 – cu acea „Rostogolire in Zig Zag: Crearea unui camp corporal pentru vindecare si constientizare in lucrul cu copiii" a lui Denise Tervo.

Tervo combina cu maiestrie compasiunea, congruenta si vasta sa experienta si cunoastere in lucrul cu efectele traumei in munca pe care o realizeaza cu trei tineri clienti si familiile lor.

Peter Mortola, Howard Hiton si Stephen Grant ne ofera o privire diferita asupra baietilor si problemelor lor in Capitolul 9 „Un tip diferit de contact pentru baieti: intelegerea influentei naturii si a educatiei asupra stilului relational al baietilor".

Avand in spate un deceniu de experienta, acesti autori clarifica misterele generate de apartenenta la gen ale eforturilor baietilor de a crea o legatura cu ei insisi si cu ceilalti.

Capitolul 10 „Lucrul cu adolescentii catolici in Irlanda de Nord: acumularea rusinii de-a lungul unei generatii" prezinta o cercetare aprofundata a ceea ce inseamna sa fii alaturi, sa intelegi, si sa fii sensibil fata de adolescentii traumatizati din Irlanda de Nord si fata de familiile lor.

Bronagh Starrs, utilizand stadiile lui McConville de dezvoltare a adolescentului si conceptul lui Lee al rusinii de fond, tese o poveste a sensibilitatii, a agoniei si descoperirii in timp ce isi face drum, din punct de vedere relational, printre realitatile supravietuirii a patru tineri adolescenti din Irlanda de Nord.

Apoi Marlene Blumenthal face referire la fenomenul in rapida extindere al lucrului cu tinerele femei cu probleme si tulburari de alimentatie. In Capitolul 11 „Mancatul haotic. O tapiserie de teme relationale si adaptari creative" observam prin intermediul maiestriei sale modul in care relatia reprezinta creuzetul necesar in care lectiile fundamentale, deseori tainuite, ale trecutului si ale ajustarilor la acesta pot fi descoperite, procesate si vindecate.

Cunoasterea adolescentilor reprezinta, la nivel inalt, o arta. in Capitolul 12 „Crezi ca-mi pasa? O abordare Gestalt in lucrul cu adolescentii" Jon Blend descrie, in mod favorabil, creativitatea drept o cale de contact in randul adolescentilor.

El isi impartaseste propria inventivitate, incluzand formarea sa in domeniul muzicii si al teatrului, in dezvoltarea legaturilor relationale cu clientii sai adolescenti, ale caror lumi cauta sa le inteleaga si carora incearca sa li se alature. in cadrul procesului, putem observa modul in care el se comporta cu acesti adolescenti si felul in care descopera impreuna anumite cai mult mai satisfacatoare.

Interviul lui Peter Mortola cu Violet Oaldander incheie acest volum. Nici o carte de autori colectivi despre lucrul cu copiii nu ar putea fi completa fara prezenta lui Oaklander…iei si practicii terapiei relationale.

Caracteristici: An aparitie - 2014; Nr. pagini - 400;

ISBN: 9786069366806

Editura: Gestalt Books

Autor: Neil Harris

Fotografia afisata are caracter informativ. Specificatiile produselor sunt informative, in conformitate cu datele transmise de catre producatorii sau distribuitorii autorizati. Acestea precum si pretul pot fi modificate fara instiintare prealabila si nu constituie obligativitate contractuala.

Review-uri

(0 review-uri)

0.00

0 review-uri

5 stele
(0)
4 stele
(0)
3 stele
(0)
2 stele
(0)
1 stele
(0)

Detii sau ai utilizat produsul?

Spune-ti parerea acordand o nota produsului

Acorda o nota
Adauga un review

Alte produse din categoria Stiinte Umaniste care te-ar putea interesa:




Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor


Acceseaza Versiunea Pentru Mobil


Copyright © Esteto.ro  

Termeni si conditii.